!Like us on Facebook

הצטרפו לדף הפייסבוק וקבלו עדכונים על פוסטים חדשים!

יום רביעי, 9 באפריל 2014

דברים שלימדו אותי כאן על ישראל

4 נושאים שלא היה לי מושג בהם. 
  • חבר מהעבודה של נתי הוא היפסטר מבין, בנוסף להיותו מתכנת. בתור נע"ת עליו להביא למשרד את הבשורות החמות על מה מגניב ועונתי, ובסן פרנסיסקנית - "מחבר את הגוף לנפש", "אורגני", "משנה חיים" וכו'. הבשורה החדשה לפי הגורו: אקרויוגה - שילוב של יוגה ואקרובטיקה. אכן נשמע כמו משהו שיתפוס בחצי האי המקומי כמו אש בשדה קוצים. עם הבשורה הוא פונה לנתי בלי להתבייש, ואומר - "אתה יודע מי מעצמת אקרו-יוגה? ישראל".
    חיפוש קצר אכן העלה מספר ממצאים, אבל מי יודע איך מגדירים מעצמה או לא מעצמה באקרו-יוגה. מסתבר שמישהו שהיה איתי בצבא מתעסק בזה עכשיו במשרה מלאה, וצובר עדת מעריצים בינלאומית. אכן נראה מאוד מגניב:
דברים שבטוח יצליחו כאן: אקווה-יוגה, טרמפולינה-סלסה, זומבה-יוגה, אקווה-זומבה, או סלסה-יוגה. I'm just saying.
  • בחור מהעבודה שלי נוסע לישראל ב-2015, לכנס שנתי ענק. מסתבר שכבר יש לו תוכניות לטיול - לבקר במפעל התפלת המים הגדול בעולם. איפה הוא נמצא, אתם שואלים? בפלמחים. גם כאן אנחנו מעצמה (הפעם באמת!). מסתבר שב-2013 רבע מתצרוכת המים הלאומית הגיעה מהתפלה - חצי ממי השתייה. כולנו גדלנו תחת היראה התמידית לכך ש"ישראל מתייבשת", אבל זה כבר לא נכון. אם גם אתם הרגשתם שפחות ופחות מעדכנים על גובה הכנרת - צדקתם. כאנקדוטה, ניסיתי להסביר לבחור את האינדוקטרינציה הישראלית לקבל דום-לב כשרואים ברז פתוח או מים זורמים. הוא סיפר שבקליפורניה יש מצוקת מים אדירה (ובייחוד השנה, שכבר הוכרז רשמית על מצב בצורת כי עוד לא ירד כאן גשם בכלל). אפשר להרגיש קצת שמחה לאיד, ומצד שני כל הדשאים עדיין במאה אחוז צריכה, אז אני לא בטוחה במה זה מתבטא. 
  • מסעדות תמיד מאותגרות כדי למצוא את הדבר החם הבא לפני כל השאר. לפעמים זה מוביל לפתרונות הזויים, כי מסתבר שהמנה המדוברת בעיר היא "Israeli couscous". זהו שם כיסוי ל- (הפסקה דרמטית) פתיתים. זה נפוץ ביותר ויותר מסעדות, וכבר ראיתי את זה עולה ליד סטייק שעולה 37$. בן גוריון היה גאה. בינתיים כולם משתמשים בגירסא העגולה, למרות שלדעתי הפתיתים בצורת כוכב הרבה יותר טעימים. מי יהיה הראשון שיביא את הבשורה?

  • התפייחתי בעבר על איך חברות ישראליות לא שמות מספיק דגש לקידום ושיווק, אבל מסתבר שיש גוף אחד שעושה עבודה מצויינת בנושא, וזה המוסד. אי אפשר לפתוח טלויזיה בלי לראות איזו דמות מסוקסקת עם מבטא אקזוטי, אך מוכר. לתוכנית הדרמה המשטרתית "NCIS" יש דמות קבועה בשם זיווה דוד. לתוכנית המרגלים ב- "Covert affairs" יש דמות חצי קבועה בשם אייל לווין. זיווה מגולמת על ידי צ'יליאנית שאני לא מסמפטת - היא לא עושה את המבטא נכון, וזה ששמים עליה שרשרת עם מגן דוד לא מספיק. אבל אייל לווין, שמגולם על ידי הישראלי עודד פהר, הוא דמות ממש מצחיקה. ראיתי כמה פרקים בהשתתפותו ומאוד נהנתי (2 הסדרות מסביב די גרועות), הוא עושה את הניואנסים טוב ומידי פעם יש עברית ועברית קלוקלת - כמו בקטע למטה (שווה 15 שניות מזמנכם):



  •   
שתי אבחנות לסיום: ראש המוסד בסדרות אמריקאיות (מקשקש בטלפון ישירות עם נציגינו בגולה כי ידוע שאנחנו הישראלים אוהבים יחס אישי מהבוס הגדול) תמיד תהיה אישה. והכי חשוב לביטחון האישי, אם רוצים הגנה רצינית אז סוכני מוסד הם באמת בסדר, אבל דווקא אנשי ה-"אקס-מוסד" הם החברה הרציניים באמת.

חג פסח שמח לכולם!



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה