!Like us on Facebook

הצטרפו לדף הפייסבוק וקבלו עדכונים על פוסטים חדשים!

יום שישי, 28 במרץ 2014

עמק הסיליקון מגיע למסך הקטן

נתחיל בעובדות:
  1. לעשות אקזיט ולהיות מיליונר זה מגניב. 
  2. מרכז האקזיטים העולמי נמצא סביב סן פרנסיסקו. 
בגלל שסן פרנסיסקו מרוחקת רק שעת טיסה ממרכז קבלת ההחלטות בהוליווד, לקחו רק כמה עשרות שנים (וסרטים מצליחים כמו "הרשת החברתית"כדי שיבינו שמאבקי המוחות, התככים והדמויות בסצינה המוזרה והקיצונית בעמק הסיליקון ראויים לזמן מסך. כך, בהפרש של חודש בודד יוצאות לאחרונה שתי סדרות חדשות שמתיימרות לעקוב אחרי המוחות הצעירים, המתוסבכים והמנודים חברתית בגירסא הנוכחית של הבהלה לזהב

יש הרבה פוטנציאל בסדרות שעוקבות אחר השלבים הראשונים בחייו של סטארט אפ - הליהוקים מגיעים לקצוות האיזוטריים של גילדת השחקנים; הגיוון האתני המסורתי משתנה מדמות שחורה קבועה להודים או סינים (אל חשש, עדיין אין נשים); המלבישות יכולות להתפרע עם צבעוניות הביגוד, ומי שאוהב פוליטיקל קורקטיות יוכל לעקוב אחר דמויות עם אוטיזם חברתי, ולטעון שזה מפתח סובלנות. העלילות בשתי הסדרות די דומות, לפחות כך נראה מהקדימונים: חברים טובים מפתחים אלגוריתם כיווץ/אפליקציה חברתית שישנו את העולם. עם הרבה עבודה קשה ומכשולים הם מצליחים להוציא מוצר, ועכשיו זוכים לתשומת הלב הראויה וכך גם להצעות השתלטות. בשלב מסוים מתקבלת הצעת מחיר מפתה, והדמויות ואיתם גם הקהל בבית נתקל בשאלה העתיקה - למכור או לא למכור? 

"Silicon Valley" היא סדרה של HBO, רשת הטלויזיה עטורת הפרסים שהביאה לנו את משחקי הכס, הסופרנוס ועוד עשרות תוכניות מדהימות. עומד מאחוריה ככותב וכבמאי מייק ג'דאג' - הבחור שכתב את office space, הסרט שהכי השפיע על חיי המקצועיים, ואחראי ישירות לכך שלעולם לא אהיה מרוצה ממה שאני עושה בחיים (צפיית חובה אם אי פעם עבדתם במשרד/קיוביקל). הציפיות מהסדרה גבוהות מאוד, וזה מתבטא בשיבוץ שלה בלוח השידורים: בשעה הכי נצפית אצל HBO - מיד לאחר פרקי העונה הרביעית של משחקי הכס. הבכורה ב-6 באפריל ואוטוטו נוכל לראות האם הסדרה תעמוד בציפיות.

הסדרה השנייה היא "Betas". הסדרה שוחררה במלואה באתר אמזון באינטרנט, והיא חלק מתופעה חדשנית למדי: אתרי אינטרנט שמספקים שירותי צפייה מפיקים סדרות "טלויזיה", שלעולם לא ישודרו בטלויזיה, אלא מופצות רק באינטרנט. עד עכשיו הופצו כך עונות שלמות ביום בודד, כך שפוטנציאלית תם העידן שבו אנחנו מחכים שבוע בין פרק לפרק. נטפליקס הוציאה כך את "בית הקלפים", ואת "כתום הוא השחור החדש", ועכשיו גם אמזון נכנסת לאותו השוק. לטובת התחקיר לבלוג, ראיתי את כל הפרקים בעונה הראשונה של Betas: אחד עשר פרקים של 21 דקות, עניין של יומיים-שלושה כשהכל זמין לצפייה ישירה בכל עת. שני הפרקים הראשונים ממש קרעו אותי מצחוק, ואחר כך זה קצת אותו דבר. הסדרה אכן עומדת בהבטחתה ומתארת יפה את החיים והתופעות הקיצוניות שאני לפעמים מנסה לתאר כאן. כמה סצנות מייצגות: האבא של ההודי תוהה למה הבן שלו עובד בחינם במשרדי המאיץ הטכנולוגי (accelerator) שבו הם מקבלים שולחן, והבן מסביר שהם מקבלים גם דגני בוקר וגם חלב בחינם! ; המתכנת המבוגר, בן ה-35, שלא מוצא את עצמו בחיים ומסתובב עם חבורת בני 22, מתקשר עם אישתו לשעבר דרך אפליקציה של שבץ-נא ; מאות על גבי מאות של רעיונות גרועים לאפליקציה שמקבלים תקציב ממקורות לא ברורים. בנוסף, הסדרה מתעדת יפה תופעות ז'ארגון של העמק, כמו want-trepreneur (שילוב של wanna-be ו-entrepreneur) , ו-brogrammer, המתכנת שהוא גם אח, במובן הרחב. נהנתי, כנראה בזכות השחקן הראשי שנראה בדיוק כמו האחיין בן ה-13 שלי, ומוריד לי מהגעגועים בטווח הקצר.

שני הטריילרים של הסדרות כאן:


אפשר לטעון שהישראלים ראו את הפוטנציאל ראשונים עם הסדרה "מסודרים", אבל הדמויות שם היו יותר כריזמתיות מחבורת החנונים בדוגמאות, כאן וגם יותר מבוגרים. בכל מקרה, נראה שזו צפיית חובה למי שרוצה לקבל מושג על חלק מהסצנה המקומית (בשום פנים לא לחשוב שמרבית האוכלוסייה כאן מתנהגת ככה). להת'!




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה