!Like us on Facebook

הצטרפו לדף הפייסבוק וקבלו עדכונים על פוסטים חדשים!

יום שישי, 6 ביוני 2014

בונים, תופרים, מלחימים, מתכנתים

ההרגשה שלי היא שאמריקאים הם אנשים שאוהבים לעשות דברים בידיים ובעצמם יותר מהיהודים הלא-גלותיים בישראל. בניגוד לאתוס היהודי העירוני (טוב להיות עורך דין, רופא ורואה חשבון), אמריקאים - בייחוד גברים אמריקאים, הם בעלי כישורי הישרדות ייחודיים. הם מקבלים אוטו בגיל מוקדם ולכן תמיד ידעו להתעסק בו, יש להם שיעורי נגרות בבית הספר, יש להם חנייה מלאת ציוד לעיבוד שבבי וגם נראה שיש להם זמן (לא שעובדים בעמק הסיליקון פחות קשה מהארץ, אני חושבת שזה בגלל שהם עושים פחות ילדים). 

כל האבחנות האלה הן סובייקטיביות ושגויות להפליא ומייצגות את האמריקאי ה"ממוצע" כפי שאני תופסת אותו מהטלוויזיה. אבל בסופ"ש האחרון סוףסוף קיבלתי טיפה צידוק לתחושה בתערוכה גדולה שמתקיימת פה כל שנה ועונה לשם המפואר: makers faire - יריד היוצרים (או בונים או עושים). המקום הזה מיועד לאנשים המתעניינים בכל פניה וצידיה של תת-התרבות של המייקרים (זו תת תרבות לפי ויקיפדיה). מי הם המייקרים? זו שאלה מעט פילוסופית. לפי מה שראיתי ביריד הם יכולים להיות אומנים, מתכנתים, פסלים, תופרים - כל אדם ששם לעצמו משימת שכוללת איזושהי יצירה. יותר טוב ממני יספרו התמונות בסוף הפוסט.

ירידים כאלה אולי אפשר להגיד שיש גם בארץ (נגיד, כזה שהתרחש שבוע שעבר) אבל מה שיפה בגירסא האמריקאית היא ההמונים והמסחריזציה - שהולכים יפה מאוד יד ביד. בלי הרבה כסף - לא תהיה תשתית להביא את הקהל. אבל, מרגע שהקהל הגדול מגיע - החברות הגדולות שמחות להשקיע כסף ועל ידי כך - למשוך עוד קהל. מפה לשם מתפתח כאן בסן מטאו, 25 דקות נסיעה מסן פרנסיסקו, האירוע הגדול מסוגו בעולם - עם חמישים אלף מבקרים ביומיים. מה בתערוכה? חברות מסחריות מוכרות קונצפטים ומוצרים, אמנים מציגים יצירות, הרבה סדנאות תכנות, הלחמה, תפירה, אוריגמי, אופנה, משחקים, הדפסת תלת מימד - וכל זה גם לילדים, עם מיצגים אומנותיים ענקים וכמה עשרות טונות של ג'אנק פוד. אני ונתי היינו שם יומיים כדי לקדם את מצלמת 360 המעלות הזאת, ואין ספק שאני ממליצה על הביקור בחום. 

דברים שחשוב לשים לב אליהם: מדפסות תלת מימד שנהיות טובות יותר, זולות יותר ומהירות יותר כל שנה. צ'יפים שניתן לתכנת לפרויקטים ביתיים כמו Raspberry pi, Beagle board, Arduino נהיים יותר פשוטים יותר לתכנות (בחיי שראיתי ילד בן עשר עושה לאנשי המכירות חקירה צולבת לגבי המפרטים). בכלל, מהרושם שלי, אין משהו יותר טוב לילד כיום מלהתחיל להתעסק בדברים האלה.

ועכשיו, תמונות:

תצוגות באולם החושך

התמנון יורק האש עושה זאת כל שעה עגולה

השכנים שלנו לתצוגה: "ONEwheel" עושים סקייטבורד אינטואיטיבי עם גלגל אחד בלבד!

רובוטים מקשקשים לבנייה עצמית

כשהכיסא הזה מזהה שמישהו יושב עליו ומנופף בכנפיים

לא בטוחה אם זה קטר אמיתי או שיחזור, אבל זה מוציא אדים ומריח לא נעים

גימיקים של מדפסות תלת מימדיות לשימוש ביתי (בדרך כלל לאובייקטים בגודל 15X15 ס"מ). מאחוריהם מדפסות תלת מימד שעולה 199$.

לב שבנוי מגלגלי שיניים (כולם מסתובבים באופן תקין), וכל החלקים הודפסו במדפסת תלת מימד

המפלצת מאגם לוך נס (אילוסטרציה)
ואם כל זה נראה לכם תופעה שולית שבחיים לא תתפוס, אני ממליצה לראות את הטריילר לסרט הבא של דיסני, ולדמיין מה הוא יעשה לפופולריות הכבר גואה של הייצור העצמי והדפסת תלת המימד.



3 תגובות:

  1. לינקים שימושיים לקהילת המייקרים בארץ:
    הבלוג עושים בישראל – דברים שאנשים עושים, אנשים שעושים דברים
    makers.co.il – אתר הפורומים של קהילת המייקרים הישראלית
    המעבדה לאינטראקציה במכון הטכנולוגי חולון

    השבמחק
  2. הידד! העדכונים במייל חזרו!

    השבמחק
  3. שתי הרצאות מעניינות מאוד על נושא הדפסת תלת המימד בלינק הזה:
    http://www.geektime.co.il/3d-printing-is-already-here/

    השבמחק